Bröllop i Hasslösa!

Lördagen började med uppstigning kl 8.00 för att åka till farmor och farfar innan bröllopet. På vägen hämtade vi Mikael som skulle få vara min dejt. Vi var uppe i Lidköping redan kl 11.00, jag och Mikael gick ett varv på torget eftersom det alltid är marknad där på lördagar, sen fikade vi på Garströms innan vi åkte till min morbror Christer och moster Marita i Vinninga. Där instalerade vi oss i husvagnen där vi skulle sova och åt lunch tsm med lite släkt.
Efter lunchen passade vi på att vila oss lite eftersom man måste vara pigg och glad på ett bröllop. Vi gjorde oss vackra och sen bar det av till Hasslösa kyrka.

En halvtimme sent kom brudparet äntligen in i kyrkan, vigseln var rörig med alla barn som var med men väldigt charmig, och det var mycket känslor inblandade. Sofia sjöng jätte fint i kyrkan och vigseln var väldigt lättsam.
Efter vigseln kastades det ris på det nygifta paret, som för den delen är min kusin Annika och hennes man Mathias.
Vi åkte vidare till brygdegården där festen skulle hållas, och i väntan på brudparet var det mingel bland nära och kära.

Brudparet kom och det hölls en välkomstskål och sedan fick vi gå in och leta efter våra bordsplaceringar och ta för oss av den italienska buffén som var fruktansvärt god.
Under middagen lektes det även en mängd lustiga lekar och vi sjöng massa knasiga sånger.

Efter maten var det kaffe och kaka och mera mingel. Sen var det dags att svinga sina lurviga på dansgolvet och t.om jag dansade. Det blev både vals, bugg, tryckare och fristil med kusinerna. Mikael ville nämligen inte dansa mer än tryckare.

Vi åt även en jätte god prinsesstårta och minglade och dansade ännu mera.
När klockan var halv tre var det dags att dra sig mot husvagnen för en god natts sömn och annat mys med älskligen som var fruktansvärt snygg i shorta, slips och kavaj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0