Underbart att vara igång igen!

Igår var det första handbollsträningen på 7 veckor, helt underbart att få stå på planen igen!
Träningen började med fotboll som vanligt och trots att vi var alldeles för många på plan så blev jag genomsvett av den halvtimmen. Sedan drog vi igång på riktigt med handboll. Passningar, som faktiskt satt där de skulle idag, det kändes skönt.
Sedan målvaktsuppvärmningen, och även om jag var lite ringrostig så gick det riktigt bra, fötterna är inte riktigt med än, men det kommer om någon vecka.
Spel 3 mot 3 stod som nästa övning och efter några anfall kom jag in i det och det gick riktigt hyfsat faktiskt, speciellt andra rundan gick jätte bra, trots att min armbåge gick sönder igen och bara jobbade sig och gjorde ont resten av träningen.
När vi sedan spelade på helplan gick det också bra, jag tog det mesta jag skulle och de snabba utkasten satt riktigt bra i nävarna på utespelarna.
Träningen avslutades med helkontringar och de kontringar jag fick emot mig kände jag att jag hade koll på även om det är omöjligt att ta allt. När det sedan blev min tur att kasta och det återstod max 4 minuter på träningen lyckas jag få 2blåsor och dessutom riva sönder dem så utkasten blev inge vidare, sorry tjejer.

Måste bara säga ett stort grattis till Jonna också, som kunde vara med på hela träningen igår efter ett år som korsbandsskadad. Härligt att ha dig tillbaka!! Du har varit saknad!

Idag kör vi igen, men bara barmarksfys! Det är bra för jag har så förbannat ont i min armbåge, klarade ju knappt av att använda vänsterhanden när jag körde bil i morse. Det bådar inte gott att ha det såhär en säsong till, så på fredag nästa vecka blir det läkaren igen, fast denna gång på Carlanderska! Hoppas att jag äntligen kan få ett svar på vad det är som gör så ont och vad som behövs för att jag ska slippa det..

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: jonna

tack elin, det värmde!

2009-08-12 @ 15:38:17
URL: http://jonnabreden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäklar vilken fin blogg!! Kolla gärna in min :D Kankse inte lia fin som din men du kan alltid kolla om du vill :D Ha de bra!!

2009-08-12 @ 19:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0