Den som kom på julen måste älska att städa!

Nu skiner varenda liten vrå av det här huset, hela dagen har det städats här. Så här ordentligt har jag nog aldrig städat mitt rum, men nu var det iaf gjort och det dröjer innan jag gör om det. Städning är överskattat, det blir ju lika dammigt igen liksom så det är en av de saker jag inte gör onödigt ofta.

Iaf, Igår var det en bra dag!
Sista "skoldagen" eller ah Universeumdagen, vilket betyder ett välförtjänt jullov.
Därefter blev det jobb, bara 1,5 timme, men dom pengarna behöver jag.
Snabbt hem för att äta och packa, kvällen skulle jag nämligen spendera tills största delen i heidhallen. Mitt andra hem! Efter att ha kollat på B-lagets match mot sport (där det tyvärr blev en sur förlust) åt vi tacos med hela gänget, gjorde en av Magnus påhitta quiz och åt juleskum. Det är så roligt att spendera lite tid med tjejerna, mer än på planen.
Framåt 23.00 drog jag mig mot Billdal, där älsklingen väntade på mig. När jag såg honom så kom jag på hur mkt jag saknat honom de här 3 veckorna när han inte varit hemma. Vi hade iaf en jätte mysig kväll/natt och kollade bla på Upp.



Idag, var också en bra dag!
Vaknade vid 10.00 utav att solen sken rätt in i rummet, såg hur snön gnistrade över hela hästängen och även på träden, så vackert!
Efter lite mys och gos gick vi upp för att äta frukost och duscha.
Vid 13.00 drog jag mig mot heidhallen, igen, för att kolla på dammatchen. Heid mötte Spårvägen och jag var golvtorkare. Damerna vann iaf efter en helt okej match.
Sen åkte jag hem igen för att äta lunch och JULSTÄDA! Jag hatar egentligen att städa, men man mår så himla bra när det är gjort. Jag och brorsan gjorde även en grovrengöring av badrummet, så nu är t.om avloppsrören skinande rena!
Kvällen har jag spenderat i soffan med mamma, pappa och bror. Inget bra på TV dock, så datorn fick äran att vara mitt sällskap. Är rätt trött nu så går nog snart och lägger mig också.




Lite bilder från idag


Min morgon utsikt


Min snygging till pojkvän


Julstädning, såhär såg det ut innan


Julstädning, och såhär fint blev det



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0