Helgen vi tog oss till steg 4 och inga röster har vi kvar heller!

Lördag:
Uppgång klockan 5.00 i lördags för att åka upp till Tyresö och spela steg3. På bussen upp hände väl inte mer än vad man förväntar sig. Vi sov länge allihopa, sen såg vi på Eva och Adam i några timmar, sen var vi frame och det blev dags att tagga inför första matchen.
Lindeskolan stod för motståndet och efter en svängig match och dåligt anfallsspel kunde vi stå som segrare. Därefter hade vi några timmar på oss att äta och packa upp sovgrejer innan vi gick på planen igen för att spela mot Strömnäs. Efter en ännu sämre match från vår sida och ett avgörande i slutminuten vann vi den också, efter första dagen hade vi full pott, vilket var det enda som räknades.
Därefter blev det pizza och sängen.

Söndag:
Nästan lite sovmorgon idag, frukosten serverades klockan 9.00 och efter en god natts sömn på luftmaddrass var det dags att vakna till och förbereda sig på den avgörande matchen, vann vi denna mot Opal var det klart. Med inställningen på topp gick vi in på planen. En ytterligare svängig match med både ruggigt bra spel och fruktansvärt dåligt och en vilja av stål vann vi och glädjen var total! Helt underbart måste jag säga! Vi var i steg4 och bättre kunde det inte bli! Mitt sista juniorår, mitt sista ungdoms SM, Vi vinner den avgörande matchen och jag blir matchens lirare, grymt! Första matchens lirare någonsin och i en sån viktig match, nice!
Helgens sista match gick mot Tyresö och vi var väl inge vidare taggade, svårt att få upp ångan igen efter förmiddagens urladdning, men efter en totalt värdelös första halvlek med ett underläge på 13bollar gick vi in i andra som ett helt nytt lag och tog i kapp massor, och tillsist förlorade vi med 8bollar, men vad gör det? Vi är i steg4!
Och stackars Maja som skadad suttit med hela helgen får chansen att lira hon också, steg 4 den 23-24 Januari! Gött!

Och så som vi har skrikit och hejat hela helgen så har jag ingen röst kvar alls, hur ska guidningen på universeum gå?




Jag älskar er alla mina underbara Heidbrudar! Ni äger!


Kommentarer
Postat av: sandris

9.. sovmorgon!! rena suicide!!!



Ja sover till 2 varje dag :D

Kanske inte sa bra det heller,

2009-12-10 @ 07:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0