Nu blir det vinter?

Efter gårdagens regn var det fruktansvärt halt imorse, så cykeln fick stå kvar i garaget och jag fick gå ner till tåget. Även om det var halt var jag väldigt glad att det var minusgrader, det är ju trots allt vinter.

Universeum idag också för den delen, jätte roligt som alla dagar, guidade allt från 7åriga svenskar till 13åringa norrmän, en upplevelse. Lärde mig en massa konstiga ord på norska, tyvärr kan jag inte stava så dom kmr inte upp här. Slutade kl 15.15 och begav mig då till stan.
På stan träffade jag Filip och vi gick en sväng för att julhandla och fika. Så nu är iaf alla julklappar köpta och inslagna. Vi åkte hem vid halv 7 och när vi kom hem fick jag hjälpa till att lyfta ut alla grejer från vindarna och ställa i mitt rum. Nu är mitt rum smockfullt med kartonger, barbiehus och annat tjafs, men det är det värt för imon kommer gubbarna och isolerar golvet. Äntligen slipper jag höra vartenda litet ord som sägs där nere, och mamma och pappa slipper klaga på mitt hamrande på tagnentbordet.

Imorgon är det ännu en dag på Universeum och på kvällen spelar jag höstens sista seriematch, mot Aranäs faktiskt! Ska bli kul att möta dem, hoppas bara att vi gör en bra match!

Nu ska jag nog ta och sova, är helt utmattad av allt lek och stoj!
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0