Riktig vinter ! Hur länge stannar den?

Idag har det verkligen varit riktig vinter, sex minusgrader minst, under hela dagen och dessutom några omgångar med snöfall. Mer vinter kan det inte bli här, jätte mysigt, men det gäller att klä på sig om man ska ut för det blåser isiga vindar också.

Idag då, Universeum såklart! Efter en heldag där begav jag mig hemåt för att käka och packa matchväska. När pappa kommit hem åkte vi iväg en sväng för att pappa ville hitta en julklapp till mamma. Så nu var det gjort, och mamma om du läser detta så kommer du uppskatta den JÄTTE mycket, för det är något väldigt fint!

Sist på dagens schema stod höstsäsongens sista match, nämligen borta mot Aranäs. Första halvlek var väl ingen höjdare, och jag spelade verkligen inte bra alls, helt fel fokus, trött efter en dag på universeum, ätit för långt innan och så ville jag alldeles för mycket. Inte bra, sorry för det tjejer, tur att jag har er som räddar mig! Trots lite lojt spel i första gick vi till vila med ledning (11-13). Andra halvlek började vi betydligt bättre och vi kunde gå ifrån och lägga oss en nivå högre än motståndarna. Vi kämpade på och behöll ledningen, dock slappade vi till oss lite i slutet och de fick in några enkla mål, men vi vann tillslut med åtta bollar (19-27). Vi var helt klart det bättre laget idag, även om vi slarvade lite och inte spelade 100% alla gånger, men fruktansvärt bra försvar i andra halvlek, grymt tjejer! Nästa match lovar jag att jag spelar bättre, med rätt fokus!! Nu kör vi stenhårt med fysen hela jullovet!

Nu är det iaf dags för sängen, sista dagen på Universeum imon, sen jullov, med jobb, träningar och förhoppningsvis en massa mys och gos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0