Stockholm 09

Ja nu har jag nästan hämtat mig från sportlovets alla aktiviteter. Både jobb och nöje sliter på kroppen om man sover för lite, vilket jag lyckats väldigt bra med. Trots för lite sömn har resan till Stockholm varit jätte rolig. Och nedan följer en lite mer detaljerad berättelse om min och Sandras mysiga resa!

Torsdag: Idag började våran resa, pappa väckte oss 05.15 , ingen sovmorgon här inte. Efter en rejäl frukost med havregrynsgröt så bar det av mot Stockholm. Tåget gick 06.13 från Kungsbacka, vi såg inte mycket av uppfärden eftersom vi båda däckade rätt snabbt. Vi anlände till Stockholms central 09.50. Ganska lagom med ett litet mellanmål då. Sen blev det shopping i massor, eller iaf så gick vi i affärer sammanlagt 7 timmar. Och då har jag inte räknat med uppehållet på resturangen där vi satt i nån timme och åt både mat och bakelser. Vi fick köpt en hel del roliga saker och på kvällen när våra ben givit upp bar det av till Uppsala och till Niklas och Sofias lägenhet där vi skulle få bo under de två nätter vi spenderade på östkusten. Vi fick jätte god middag som Sofia gjort, sen spenderades kvällen framför TV'n.

Fredag: Niklas och Sofia gick upp tidigt för att åka till Kungsberget och åka skidor. Runt 9 vaknade både jag och Sandra av att vi låg på golvet på en tom luftmadrass, attans! Morgonen blev riktigt mysig, vi åt frukost framför Marie Antonete (stavning) och tog varma duschar. Sen tog vi och cyklade in till stan, alltså Uppsala city. Där gick vi en stund innan vi träffade Julia och fastnade på Waynes Coffe i ett antal timmar. Sen blev det hem och käka pizza innan vi gjorde oss i ordning för att gå ut. Men eftersom det var fredag den 13onde så var såklart mitt leg borta, så vi kom ingenstanns så vi spenderade kvällen och natten med att spela sällskapsspel med Sofia och Niklas. Riktigt roligt!

Lördag: Dagen då tåget hem skulle gå.. Men först tog vi en sväng till gamla stan och kollade på slottet och alla mysiga gator med gamla hus. Men eftersom det var fruktansvärt kallt ute så satt vi på ett mysigt café och käkade en stund innan vi bestämde oss för att ge oss av mot tåget.

Vi var hemma strax efter 20.00 och då blev det kyckling lassange och en go dusch innan vi drog oss ner till rumpan för att dricka lite gott. Efter det drog vi till Mikael och chillade, kul att träffa lite kändisar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0