Safari i Ruddalen !

Riktigt jobbig vecka, massa plugg och träningar. Men det är så det ska vara!

Löpfysen igår blev faktiskt rätt spännande trots allt. I kolmörkret i löparspåret i Ruddalen skulle vi springa två varv, dvs 5,5km ungefär. Rätt jobbigt i dom backarna, men det var bara att bita ihop.
Det första jag och Alva gjorde när vi kommit upp för första backen var att stöta på en liten räv. Lite läskigt när man bara såg ett par gula ögon mitt i spåret, sen slank den förbi och man kunde urskilja resten av kroppen. Första gången vi såg en räv som inte varit uppstoppad.
Vi sprang vidare och när vi precis kommit förbi sjön så hoppade ett rådjur rätt över stigen, också en överraskning.
Så det blev nästan ett litet skogssafari. Sen hände inte mycket mer spännande den kvällen.










Idag lyckades ja korkat nog att sträcka ryggen när ja skulle lägga ner en viktstång på morgonträningen. Det gick as bra fram tills dess, lyfte tyngre än vad jag gjort innan, det var riktigt kul. Men som sagt att sträcka ryggen var ingen höjdare. Så nu ikväll får biologiboken uppmärksamheten, fast att jag hellre hade vart i heidhallen och tränat. Men men, ser till att vara fit for fight på freda istället.

! / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0