mysfredag, festlördag och matchsöndag

Den här helgen har jag inte suttit vid datan alls, grymt skönt faktiskt! Dock har det ju inte blivit någon uppdatering här då, men vad gör det, livet är så mycket mer än en blogg!
Men här kommer iaf en samanfattning av min helg!!

Fredag: Degade ju hemma hela eftermiddagen, kollade tv osv.
Mamma och pappa var istan på nån koncert med mammas jobb så därför var jag och brosan ensamma hemma fram tills mitt i natten nån gång. Hämtade älsklingen vid stationen klockan åtta, då kom han med tåget från Karlsborg. Vi beställde hem pizza och spenderade hela kvällen i soffan! Vi gick väl och la oss vid ett och där slutade den dagen.

Lördag: Jag och Mikael kom upp ur sängen vid halv elva och begav oss ganska snabbt ner till Kungsmässan för att gå och kolla lite, det börjar ju bli dags att köpa julklappar. Vi fikade på Linnéas och gjorde egentligen inget särskilt, Mikael hitta massa kläder som han vill ha bara. Sen åkte vi åt var sitt håll för en liten stund, för att senare ha lite förkrök hos Mikael innan vi åkte in till stan och Trädgårn. Jag hade en nykter kväll, men som vanligt har jag alltid lika kul när jag är ute, så en helt klart lyckad kväll! Åkte nattbajsbussen hem till Mikael, den tar typ 100år att åka, men som tur slapp vi gå från Snipen hem, eftesom där stod bilen parkerad. Var hemma vid kvart över 4, och jag somnade nog väldigt snabbt.

Söndag: Vaknade vid 8(?) för att morgonsolen lyste rätt på mig, men kunde vända mig om, ge älsklingen en puss och somna om. Väckarklockan ringde sen vid 10.50 och då var jag tvungen att gå upp för att hinna äta frukost innan jag skulle till heidhallen för att lira match.
Första matchen (av två) gick mot Alingsås med DJ-elit laget. Efter en helt OK första halvlek (den halvlek jag stod) hände något med spelet, vi släpte motståndarna närmre, men kunde ändå håll ifrån och vinna med 29-22 (16-10).
I andra matchen stod Särö för motståndet, och vi började helt okej, hela första var faktiskt rätt bra, några mindre slarvfel och stillastående anfall emellanåt men vi ledde iaf med 9-5. Resten av matchen följde jag från bänken, och fick se stackars Anna bli lämnad med friläge efter friläge, ursch vilket katstrof spel det blev. Aja vi hade turen på vår sida och vann med 21-20, efter en disskusion mellan domarna som va oense och sekriteriatet.

En riktigt bra helg faktiskt, men nu är jag sååå trött! Kvällen kommer spenderas framför Harry Potter och halvblodsprinsen, med glögg och nybakta lussebullar!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet att det är gratis parkering utanför Trädgårn va? ;) På natten är det de iaf.

2009-11-30 @ 23:25:05
URL: http://emmautanv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0