Summering av helgen

Lördagen började redan 8.15, en tid som i vanliga fall skulle kännas tidigt. Men inte igår inte, jag var så glad för att jag skulle få åka med och lira min första div1 match någonsin. Efter nästan 4 timmars resa var vi framme i Höör och började ladda ordentligt inför matchen.
Matchen gick av stapeln 15.30 och var jämn ända fram tills det återstod 12 minuter. Därefter la vi av i hemspringet och när jag kom in på plan med endast 8 minuter kvar låg vi under med 25-19. Jag är helnöjd med min insatts även om vi tillslut förlorade med 28-21. Förutom mina 8minuter i andra fick jag chansen på 3straffar i första, utan framgång tyvärr.
När jag kom hem var jag så fruktansvärt utmattad av flera veckors psykisk påfrestning att jag totalflippade. Vad som hände exakt tänker jag inte berätta, förutom att jag gjorde något lite dumt, men det är löst nu. Somnade nog nästan direkt när jag la mig vid 22.30.

Idag vaknade jag vid 11.30 och åt en stabil frukost för att verkligen ladda inför matchen. Efter det blev det en timmes plugg, matte stod för ämnet och jag tror att jag fattar iaf nästan allt nu.
Åkte till heidhallen vid ett för att samlas 13.30 och spela match en timme senare. Idag stod Sävehof för motståndet och efter förra helgens knappa förlust var vi enormt taggade och det visade sig på planen. Allt slit gav utdelning, 11-11 efter första halvlek (den halvleken jag spelade) bådade gott och vi kämpade till oss en åtta-måls seger. 25-17, härligt tjejer!!!

Nu sitter jag i soffan och funderar på vad som komma skall under kvällen, aja jag lyfter nog inte på rumpan många gånger iaf.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0