B-slutspel var väl iof inte målet

Efter gårdagens spel slutade vi sist i gruppen, inte direkt målsättningen men aja. Har inget mer att säga om gruppspelet så jag hoppar direkt över till dagens slutspel.

I kvartsfinalen mötte vi Kropps och vi lirade fruktansvärt bra måste jag säga. Vi var taggade ända från början och det visade sig ge utdelning och vi kunde stå som segrare när slut signalen gick. 9-25 var slutresultatet och jag lirade riktigt bra mina 20 minuter i andra halvlek.

I semin väntade HK Opal, ett riktigt fjortisgäng från någonstanns. Vi spelade inte riktigt så bra som i kvarten men vi gav oss inte och segrade även denna matchen. Kommer inte ihåg slutresultatet. Men att denna matchen spelades i Heidhallen var ändå bäst, vi fick visa vad vi gick för i GBG's bästa hall!

Vi tog oss till B-finalen och vi visste att vi skulle möta Tyresö igen. Vi började matchen riktigt bra och kunde gå till haltidsvila med en bolls ledning, 8-7. Därefter tappade vi tempo och producerade inget framåt och Tyresö kunde rycka ifrån tack vare deras kontringsspel. Tyvärr straffade sig våran svacka och vi förlorade matchen med några bollar... Även om vi som lag inte spelade våran livs match , rättare sagt är att vi verkligen spelade dåligt i andra halvlek, så är jag super nöjd med min egen insatts och hoppas att den visat att jag vill kämpa om en plats i Div1.

Tack tjejer för en rolig helg, hoppas ni haft lika kul som jag! Vi ses på träningen imorgon.

Nu är jag iaf helt slutkörd och ska snart gå och lägga mig. Måste bara kolla lite på Nothing Hill, för den är så nedras bra.
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0