Så var den seriepremiären över..

Nyduschad och fräsh är jag nu och det börjar bli dags för sängen! Men innan tänkte jag bara skriva en snabb update av kvällens match.

Ett riktigt bra Kärra stod för motståndet och vi började inte matchen något vidare vilket straffade sig direkt. Trots våra slarv både framåt och bakåt skilde det bara fyra bollar i halvlek (13-9). Vi tog ett rejält snack i pausen, där även matchen slutade för mig och jag lämnade över till Johanna. Vi taggade till oss bakåt och var mycket tajtare i försvaret och efter halvtid kom även skyttet igång igenom Sandra, som gjorde en bra debutmatch (även Julia var riktigt duktig i sin debut)! Efter några kvicka kontringar från Kärra låg vi plötsligt under med 7 bollar och fick kämpa oss ikapp. När slutsignalen gick stod det 29-23 på tavlan och jag kan bara konstatera att utan våra slarv hade det definitivt inte skilt så mycket. Men bra spelat ändå tjejer, nu är seriepremiären över och vi taggar rejält inför SM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0