Suveräna fredag!

Idag har det vart en helt underbar solig fredag, och jag gillar det enormt!

Mamma ringde och väckte mig nån gång mellan 9 och halv 10, det tog en liten stund innan jag bestämde mig för att lämna min varma säng för att äta frukost.

Började dagen direkt och drog på mig ett par slitna jeans för att gå ut i trädgården och dra ut spikar ur brädorna som pappa och Filip tagit bort från det gamla altantaket. (Vi ska nämligen bygga en helt ny altan som ska vara klar till min student).
När det var gjort tog jag mig en ordentlig dusch och gick lite ärenden, och till solhuset för att bättra på brännan inför imorgon.
Sedan var det en rejält hungrig Elin som gick hemmåt för att äta och slappa i solen. Kunde t.om med sitta ute i bara bikini, hur underbart är inte det? Fantastiskt måste jag säga! Passade på att fortsätta läsa i boken jag håller på med och sedan kom mamma och pappa hem och vi åt glass i värmen!

Framåt sextiden blev det grillning och hela familjen satt samlad ute på våran snart borttagna altan och njöt! Därefter tog jag på mig slitjeansen igen och ställde mig och målade brädor, trevligt trevligt!

Jag har alltså varit ute i mer än 8 timmar idag, har fått ordentligt med färg (lite fusk dock) men det känns riktigt skönt! Hoppas det håller sig såhär nu länge och bara blir varmare!

Lekte lite med pappas nya systemkamera förut, får väl se om det blev några fina bilder sen!

Nu är det Batman Begins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0