Maskinteknik på Chalmers

Igår började jag skolan, bara fem år kvar tills jag är klar, hehe...

Kl 8.30 var det samling på götaplatsen där nollningen började. M.A.K tog emot oss nollan, gav oss våra asterix hjälmar och tillsammans promenerade vi upp till Chalmers som kommer vara ett andra hem de närmaste åren.

Var inte hemma förrän efter 21.00 igår efter att ha haft skriktävling, informationsföreläsningar, lunch och nollbrickstillverkning, en väldigt rolig första dag.

Idag började allvaret, kl 8.00 imorse var det infomöte med MnollK som gällde och därefter en mattelektion på nästan 3 timmar. Matteläraren grundlurade precis alla genom att dra något väldigt svårt på tavlan, alla blev så lättade när han avslöjade bluffen. Förutom föreläsning så var det en diagnos som gjordes, hann definitivt inte klart med ens hälften av frågorna. Hade iaf rätt på dom jag kände att jag kunde, vilket bara var 3st.

Efter matten var det lunchföreläsning med Sveriges ingenjörer och efter detta valde jag och min nya kursare Mikaela att ta tåget hem istället för att gå på stadsvandring. På vägen hem passade vi på att köpa block och lite annat behövligt för att få ordning på anteckningarna.

Innan jag begav mig hela vägen hem så blev det en vända på gymmet och nu ska jag alldeles strax gå till Patrik och kolla film en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0