Träningshelg

Oj oj jösses vad jag är sliten efter en heldag med träning...

9.30-11.15 handboll
Kändes helt okej att gå upp tidigt för att vara på plats i hallen vid rätt tid och träna dagens första pass, men det tar på både den mentala och fysiska kraften att träna, speciellt när koncentrationen måste ligga på topp hela tiden. Men det gick bra, trots min omatchande klädsel, chockrosa byxor och röd tröja, dum som jag är hade jag glömt både knäskydd, ryggskydd och mina vanliga brallor, men det löste ju sig bra ändå.

12.00 Lunch på GIGGI
Efter träningen begav vi oss till radiotorget för att äta pasta och köttfärssås på Giggi, inte den godaste köttfärsåsen jag ätit men hungern vann och allt gick ner. Vid bordet hade vi diverse knasiga diskussioner.

12.30-14.15 fri-tid
Efter maten hade vi egen tid och nästan alla av oss begav oss till StadiumXXL för att kolla efter nya inneskor, jag uppdaterade mig och köpte den nya modellen av nästan samma sko som jag har sedan tidigare. gött med nya skor!!

14.15-14.45 Möte
Ett typiskt träningsläger möte, det är ju lite hemligstämplat som ni förstår.

14.45- 16.45 Löpfys
Det här var riktigt jobbigt, först långa intervaller 5x4 minuter på en skogsslinga som bestod av riktigt jobbig terräng så förutom fokus på löpningen så var man tvungen att veta exakt vart man satte fötterna. Därefter kortade vi slingan lite och sprang 5x2 minuters intervaller, slingan var lika jävlig och det var minst lika jobbigt. Efter alla intervaller blev det backe 5 gånger trots att nästan hela intervall rundan bestått av backar både upp och ner, men sen var det ett lyckligt ögonblick när träningen var slut och vi kunde lunka tillbaks till hallen för att strecha och duscha.

När jag kom hem vart jag hungrig som ett djur och fick föräta lite innan middagen. Grillad lax till mat, mums! Sen blev det även efterrätt, paj gjord på frukter från trädgården och vaniljsås, ännu mera mums!
Nu sitter jag framför tv'n och kollar film och laddar inför ytterligare en hård dag med laget. Tagga, tagga!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0