weekend! (lååångt inlägg!)

Jag haft en kanon helg som tyvärr lider mot sitt slut!

Lördag
Igår blev det en vända till Kungsmässan med mamma och pappa för att försöka hitta en snygg och bekväm skidhjälm. Jag har nämligen insett att även om hjälmar är det fulaste som finns så är det fruktansvärt bra att ha! Självklart hittade jag en as snygg hjälm från Head, som passar perfekt till min jacka. Jag passade även på att köpa ett par googles från Dr Zipe. Jag lyckades ju tappa bort mina andra sist jag åkte så.
Är jätte nöjd med mina inköp inför skidsemestern, som förövrigt bara är 4 veckor bort nu! LÄNGTAR!
Jag hittade även ett par nya svarta jeans från Twist&Tango, och för första gången i mitt liv var det ett par jeans som inte var förstora i midjan, skräll! Dom kommer jag verkligen bo i nu.



Nu kommer jag vara riktigt snygg i backarna ;)


Efter shoppingturen blev det en snabbis hem för käk och så kom Mikael och vi begav oss till Sävehof hallen (som förövrigt bytt golv) där det skulle liras match. Tyvärr fick vi nån form av blackout och gjorde bort oss rejält några gånger och förlusten gick inte att hindra. Kommer inte ihåg resultatet men det var en del bollar emellan.

Efter en sur förlust åkte jag och älsk in till stan för en vända på donken och därefter bio på Bergakungen. Kvällens film var Avatar! Jag är helt kär i filmen nu efteråt. Drömde hela natten om den och har redan bestämt att jag skall vara en Na'vi i mitt nästa liv! åååh måste se den igen!

Söndag
När vi kom hem efter bion var det redan söndag, eller iaf så var klockan nästan 01.00. Och efter en jätte mysig natt och morgon var vi tvugna att säga hejdå. Mikael var tvungen att hinna packa innan bussen tillbaks till K3 (helvetet) gick och fick åka hem tidigt.
Jag däremot gjorde mig redo för att lira match med 2/3-laget mot GKIK. Började som vanligt och efter mina 30minuter i mål ledde vi med några bollar. Jag fick världens tjottablängare rätt på näsan idag, och för första gången i mitt liv blödde jag näsblod. Hahahaha, visserligen rann det ju inget, men lite blod kom det allt. Vi vann sen matchen med 23-14 en rätt lugn seger. Däremot så hatar jag att möta såhär dåliga lag, dom har ingen koll på nått och många av mina lagkamrater fick kliva av efter farliga smällar. Dessutom är det bara i sånna här matcher man blir skjuten i huvudet, en duktig spelare skulle aldrig göra det i ett öppet läge. Vi hade inte ens riktiga domare idag, utan deras tränare tsm med Benny, iof var dom typ bättre en de vanliga domarna men ändå, så ska det inte vara, fy skäms på förbundet!

Aja, efter matchen fick jag hämta mamma hos gammelmoster Svea som är världens häftigaste 90åring. Och såklart fick jag ta en vända hem till Mikael och lämna hans vantar som han glömt.
När jag äntligen kom hem blev det en efterlängtad middag och efterrätt.
Kvällen kommer att spenderas framför TVn, me like! Ont i huvudet har jag också.


Kommentarer
Postat av: sm

told YAAH

2010-01-19 @ 05:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0