3 trevliga dagar ! (onödigt långt inlägg)

Nu har min uppdatering varit sådär de senaste dagarna, men jag har gjort så mycket roligt att datorn knappt varit påslagen..

I onsdags blev det tidig uppgång för att gymma (ett bålpass) för att snabbt hem och skynda sig in till Heden för att njuta av årets partillecup, träffade massor av folk jag känner och det pirrade i hela kroppen när jag såg all handboll, ååh jag hade också velat spela. Menmen, efter en heldag på heden så mötte jag iaf upp Anton på jobbet och vi drog till slottskogen för att lira minigolf, vilket jag förövrigt sög på men jag skyller på för svåra banor!

I torsdags
(igår) spöregnade det men ändå befann jag mig på heden, vadå beroende? Började iof dagen med ett gympass, denna gång armar för att sedan dega hemma en stund innan jag drog på mig regnjackan och åkte in till stan. Passade på att kolla rean också, men hittade absolut ingenting av det jag ville ha så jag köpte ett par efterlängtade svarta converse istället! När jag kom till heden så mötte jag upp med Annie och vi ställde oss vid plan 4, längst fram, så nära linjen som möjligt för att få bäst platser inför årets match. Det var nämligen Benganboys (sveriges genom tiderna mest framgångsrika landslag med Stefan Lövgren i spetsen) som mötte en Göteborgsallians med framgångsrika spelare som är några år yngre. Benganboys vann med 20-16 och efter matchen traskade jag bort för att se RIK's B21 vinna stort över ett lag från Tyskland. Därefter var klockan nästan halv 8 och jag och Annie tog tåget hem.
Kvällen avslutades med Yatzy med familjen där jag för första gången på evigheter fick vinna!!


Idag har jag jobbat, en helt okej dag på jobbet och det stora pluset ligger i att det knappt har regnat i regnskogen på hela dagen, det gillas! Fick förövrigt den nya utbildningen "apakutspruta" utav djurvårdaren Carolina i morse för att lära mig hur jag skall spruta vatten på apmamman när hon hoppar ner i en barnvagn, så om det är någon som har problem med apor i trädgården så säg till för nu är jag utbildad ap-akutsprutare!
Efter jobbet passade jag på att byta mina örhängen som jag köpte igår som inte alls visade sig vara så snygga i öronen som i affären och därefter blev det hemfärd för att mötas av räkor och vitlöksbröd, lovely!

Imorgon blir det också jobb och därefter så blir det tältning med arbetskamraterna, ska bli riktigt roligt faktiskt. Får se om det blir någon övernattning i skogen eller om sängen är mer lockande när jag ändå ska upp och jobba på även söndag. Det återstår att se hur dagen slutar men roligt blir det i vilket fall!

Nu är det iaf snart dags för sängen, tjofräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0