Ormar, ödlor och kackerlackor

Eftermiddagen på jobbet var lugn, inskolningen varade ungefär 30 minuter och tsm med Kjell gick jag igenom öppnings och stängnings rutiner och hur man startar om alla grejer som någon gång under dagen lär hänga sig.
Sedan blev jag "överlämnad" till Medhi och vi gick en runda på Explora och provade lite lustiga saker med en av pedagogerna innan vi tog lite rast som är det svåraste momentet på jobbet faktiskt!

Därefter fick jag vara med när Medhi hade ett barnkalas, 14 stökiga pojkar på 7 år i regnskogshyddan, inget bra kalas! Skräckexempel uttryckte Medhi efteråt och jag förstår honom, även om inte alla barn är såhär jobbiga. Och för er som någon gång funderat på ett kalas på Universeum med tema djur, fundera en gång till! Är du rädd för ormar, ödlor, kackerlackor eller andra krälande djur ska du inte utsätta dig för detta.

Efter kalaset gick jag upp till Anna som skulle ha en vattenlivs guidning i RS, ingen kom så jag fick ett bra tillfälle att klura ut vad jag själv ska säga imorgon när jag har den här turen för första gången.

Sen slutade jag för dagen och begav mig hemåt!
Nu vankas det jordgubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0