BK Heid- IK Sävehof

Då var andra kvartsfinalen slut och det blev en riktigt jämn och rolig match. Heid spelade riktigt bra och gav inte upp för en sekund, riktiga kämpar idag!
Matchen började jämt och nivån sattes direkt, det var tufft redan från start, grymt att se.
Om det är någon sävehofare som läser min blogg så vill jag bara säga att jag skriver mina åsikter och ni kanske inte håller med när jag säger att Sävehof spelade ovanligt fult idag (för dom brukar inte spela sån här handboll) och slapp många gånger undan riktigt billigt, givetvis kom det utvisningar åt båda håll men man kan ju undra vad domarn gör på plan när det börjar regna straffar i samband med tvåorna mot heidmålet och sävehof slipper undan med endast utvisning.
Det är första gången jag hör publiken i heidhallen bua som idag, och då är det inte okej! Så mycket handboll tror jag att vi kan, faktiskt!
Hade sms-konversation med skövde hf's tränare (min morbror, Claes) i slutet av matchen och han höll med om att domarna var riktiga tomtar eftersom han haft dem i tidigare matcher. Det är faktiskt inte okej när man som domare kommer från Västerås och sätter Sävehof i respekt direkt, trots att matchen spelas på motståndarnas hemmaplan.

Aja nog om tråkigheter från matchen, den slutade iaf 20-23 (vinns sävehof) och det visar bara att heid har riktigt duktiga spelare som kämpar 60minuter nonstop! Härligt tjejer! Lycka till i Partillebo på söndag!

Nu blir det sängen, tjofräs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0