Efter en helg i Danmark...

Är förgrymmat trött idag, men det är det värt efter den grymma helgen i Danmark...

I Lördags blev det uppgång 6.00 för samling på skolan 7.30 innan vi äntligen begav oss mot Danmark och Viborg. Efter en seg båtresa och två timmar i minibuss med grymma brudar var vi framme. Vi gick direkt till hallen för att kolla in Viborg - Aalborg i den danska herrligan, en helt okej match, ganska mkt mäktigare än i Sverige!
Sedan checka vi in sovstället som var riktigt nice, vi gjorde oss i ordning och gick sedan hela gänget till en resturang där det blev god mat och mycket skratt.
Vid 21.00 började vi vårt lilla förkrök med massor av skratt, hets och lekar, lite alkohol slank ner också. Efter drygt två timmar begav vi oss till ett uteställe som hette Crazy Daisy där vi dansade loss och hade underbart kul, när klockan var två var det obligatorisk närvaro på sovstället därefter fick vi göra som vi ville, vara vaken eller sova!

Söndagen började med obligatorisk frukost kl 9.00 och det var gott vill jag lova! Det var många trötta ansikten som dök upp och med ny energi i magen så började den dagen med skratt och gosip från gårdagen. Inga större skandaler i vårt gäng, men alltid något att skratta åt!
Vi fick besök på anläggningen av Johanna Alm som berätta lite om livet som handbollsproffs osv, sedan gick vi igenom våra analyser från lördagens match.
Strax efter ett var det lunch på Jensens där jag åt en riktigt god måltid och jag höll mig mätt tills i morse, inte så bra kanske men iaf.
Det sista vi gjore innan resan hemmåt var att kolla på en mäktig match, Viborg-FCM i damernas liga, några utav världens bästa handbollsspelare fanns på planen och det blev en underhållande match som FCM vann.
I minibussen så somna jag nästan direkt och vaknade en stund innan vi var framme i Fredrikshamn för att ta färjan hem. Båtresan hem var enormt seg, men vi fick oss en del skratt ändå!

Tack för en helt super grym resa! Helt klart ett minne för livet!

Var hemma 00.25 ungefär och jag vill lova att jag sov som en prinsessa i natt, däremot sög det att gå upp i morse för att åka till skolan och ha en 20minuters redovisning och en håltimma på 3 timmar innan matteprovet.

Ikväll börjar förövrigt försäsong ett, kör juniorpasset idag eftersom vi inte börjar förrän om en vecka.!

Nu blir det Bamba! Tjofräs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0