en månad kvar till julafton

Tiden går lite för fort och det är inte alls långt kvar tills julpynt och julmusiken skall fram, men det känns som det är okej när det ändå är snö ute.

Idag har jag haft en rejäl sovmorgon (som alldeles för många andra dagar) sen åkte jag till Sandra som passar sin mormors hus, även kallat Grönabur, ett ställe som väcker många nostalgiska minnen. Lukterna är underbara (dvs doft av hö, hund och får) synen av det mörka huset och stallet där vi spenderade många dagar som små är härliga. Men idag har vi mestadels suttit i köket och pratat, spelat lite kort och gammalt gameboy, sedan har vi även gått två promenader med hundarna och legat nergosade i sängen och kollat tv, vi har även matat får, de ni, inte alla som får göra det. Ninni (sandras mormor) är en lustig kvinna som inte ens sätter på värmen i sitt hus när det är kallt, men för att vara lite snäll mot oss var värmen i köket på iaf. haha kallt och hårigt är det i hennes hus, men det är precis som det ska!

Nu ska jag nog gå och lägga mig, funderar på att kolla klart på Doobido som jag började kolla på i förmiddags.


Tjofräs!

Jag och lillebror, julen 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0