En mansgris på gymmet

På gymmet idag råkade jag ut för en såndär riktig mansgris med kvinnosyn från 1800-talet typ...

Jag körde marklyft på ett lyftarpodie när det kommer fram en sunkig gubbe.

Gubben säger spydigt: Du vill väl hellre ha tjejstången (håller fram en viktstång på 15kg när den jag kör med väger 20, plus att jag lagt på ytterligare 40kg)
Jag svarar irriterat: Vadå tjejstång? Vad är det för jävla diskriminerings snack?
Gubben: Ja, den är ju lättare och mindre grepp. Du är ju tjej så.
Jag: Va fan, Ser jag ut som jag vill ha en lättare stång kanske? Nej tack!

Du blev gubben sur, mumlade nått ohörbart och lunkade därifrån.

Tror ni jag blev irriterad på gubbjäveln eller?  Som bara den, fast å andra sidan så satte jag honom på plats så han blev nog ännu surare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0