En underbar resa

London 5-8 April, en oförglömlig resa med Sandra, mamma och Maria...

Vi anlände i London vid lunchtid och begav oss direkt till hotellet och sen vidare till våran kvarterspub The Mitre och åt en riktigt god lunch som kallades ploughmans lunch. Sedan tog vi en Sub till Soho och kikade runt på stan och kollade in Picadilly circus innan vi återvände till hotellet för att fräsha upp oss och gå på musikal, We'll rock you som var helt suverän, mäktigt med alla dessa queen låtar! Sen var första dagen över..

Dag två började tidigt med ett besök på Madame Toussaud, jätte häftigt att se alla dessa vaxdockor, så verklighetstrogna, speciellt Will Smith som såg ut att kunna gå därifrån närsomhelst, grymt. Sedan åkte vi taxi till Camden market och shoppade massvis med grejer och det var helt underbart väder oxå! Det var väldigt mycket udda människor att titta på på den här marknaden och det var oxå väldigt kul. När vi shoppat klart så satte vi oss ner på en mysig servering och drack massa drinkar och tjötade. Och appropå tjöt så pratade mamma och Maria nonstop i fyra dagar. På kvällen tänkte vi gå ut och vi var taggade och hade frågat ett par engelska killar om ett bra ställe så vi gav oss av och blev först vägledda åt helt fel håll av nån snubbe vilket var väldigt frustrerande, men när vi väl hittade rätt gata så var det bara en massa skabbiga hak så vi tröttnade snabbt och åkte tillbaka till hotellet och sov istället.

Tredje dagen bestod utav en ruskigt lång och härlig promenad i bara ben, från hotellet, genom hela hyde park där vi såg jätte fina fåglar, förbi buckingham palace, vidare genom st james park och tittade på alla söta ekorrar och duvor, sedan var vi vid Big Ben och House of Parlament. På vägen tillbaka tog vi vägen via en stor matmarknad där vi käkade god lunch innan vi slog oss ner på ett café och drack cider och tog igen oss inför den långa promenaden tillbaka, vi gick över hela oxfordstreet och shoppade på vägen såklart och när vi kom tillbaks till hotellet vilade lite innan jag och Sandra gick till en jätte mysig pub vid Paddington station för att äta och även träffa Sandras supersköna vän Mike, awesome! Blev en tidig kväll ändå, skönt!

Fredagen, som var sista dagen blev lugn, mina fötter värkte nått otroligt men vi gick ändå en promenad till Harrods, som är ett super stort lyx-shoppingcenter i en helt fantastisk byggnad. Jag shoppade inget men det gjorde Sandra, en läcker BH från Calvin Klein, sexigt!
Sen gick vi till Hyde Park och njöt i solen på en uteservering vid vattnet, åååh vad det var härligt. Och jag gick tillochmed barfota i det gröna härliga gräset. Vi avslutade resan där vi började den, på våran kvarterspub och åt hemmagjord hamburgare såå god! Sen blev det ett smärre kaos att hitta till Transferbussen på Victoria Station och vi tappade bort varandra för en stund, men vi hann med bussen och även flyget. Däremot fick jag slänga både tvål, bodylotion och min dyra värmespray på flygplatsen, men hem kom vi iaf.. Och jag är så otroligt lycklig efter den här härliga resan, om något trött efter en resa och tre dagars jobb..

Nej nu får jag ge mig, tjofräs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0