ååh snygg kille!!

Imorse åkte jag som vanligt tåg till jobbet och såg en väldigt snygg kille, det gjorde faktiskt min dag. Tyvärr är jag ju sådär jätte svensk att jag inte gick fram och sa hej så han får nog bara förbli en snygging på tåget...

Angående vad jag skrev i mitt förra inlägg för sisådär nästan en månad sedan så har jag faktiskt kunnat pricka av iaf Harry Potter, ett besök hos Sanna på Nordens Ark (som förövrigt var det häftigaste djurparksbesöket någonsin!!) och på lördag går kräftskivan av stapeln, så jag har lyckats pussla ihop det ganska bra tycker jag.

NORDENS ARK:

Besöket hos Sanna gjordes tillsammans med fin fina Heidi. Vi åkte dit en söndag med lite halvtaskigt väder och det var inte särskillt mycket folk där så vi fick en guidning deluxe (!). Vi var framme vid sisådär halv ett nån gång då Sanna precis avslutat tigermatningen och efter en liten sväng på egen hand mötte vi henne igen för att titta när hon matade och berättade lite om Amurleoparderna, riktiga aggresiva men lata katter. Därefter fick vi följa med lite sådär bakom kuliserna och själva mata snöleoparderna och faktiskt klappa lite på dom genom gallret, det var en fantastisk känsla att få överhuvudtaget vara så nära ett så vackert djur! Jag och Heidi gick som på moln resten av dagen! Men att få vara nära snöisarna var inte den enda lyxen vi fick.
Vi fick även kasta kött till vargarna innan våran egen lunch och sen möta Sanna på uttermatningen igen. Efter att Sanna matat uttrarna fick vi en total överraskning, vi fick åka med på en matruna!! Så häftigt, alla andra besökare glode ögona ur sig när jag och Heidi fick åka med på flaket bland all mat. Vi fick gå in hos Järvarna och kasta kaninhuvuden till dem, och dessa otroligt söta djur som man tror är sådär super aggressiva var bara hel goa, de kom t.om fram och tiggde mat som hundar, ursöta!
Efter järvarna var det Lodjurens tur att få mat, då fick jag och Heidi stå inne i hägnet medans Sanna matade, som närmast var vi bara två (!) meter ifrån, så häftigt!
Matrundan avslutades hos manvargarna, som ser helt otroligt roliga ut med sina långa ben och passgång. Som en räv på styltor typ.
Dagen avslutades till sist med ännu ett besök bakom kuliserna, nämligen hos tigrarna. Och för er som inte har koll så är tigrarna världens vackraste djur och jag var helt i extas som fick vara (om ändå på andra sidan gallret) så nära amurtigrarna som är världens största kattdjur. Fick mata Uri som är parkens hane och tog jätte fina kort på honom och Sanna. Trots de enorma tänderna och klorna så var det väldigt försiktigt han tog köttbitarna från pincetten. ååååh sån lycka! Var som närmast bara max 20cm ifrån honom när jag matade. Både jag och Heidi var enormt lyckliga när vi tackat och sagt hejdå till Sanna. 
Även om du antagligen inte läser detta Sanna så vill jag bara säga tack ännu en gång, känslan i magen är fortfarande helt fantastisk!

Vackra Uri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0