åååh efterlängtade ledighet!!

Igår firade Universeum 10år och det innebar firmafest! (härlig avslutning på tre veckors intensivt arbete.)
Kvällen började med fördrink och fotografering, försöka få in 80pers i samma bild är inte det lättaste men tillslut gick det ändå. Vi fortsatte därefterner mot mölndalsån av någon mystisk anledning, som sedan visade sig vara en paddanbåt, (lite champange och saltapinnar) som blev kvällens färdmedel mot okänd destination.
Kvällens mål visade sig efter en guidad tur genom vallgraven och kanalen till Feskekôrka där en härlig trerättersmiddag väntade. Med skaldjursbuffé som huvudrätt, lovely! Grym underhållning också iform av två trubadurer som roade ordentligt och avslutade med ett gött dansgolv där vi svängde våra lurviga innan det stängde v id midnattoch vi drog till Pustervik en stund innan jag och Kristofer kände att det var dags att dra sig. Vi gick från järntorget till valand i sommarnatten och tog vagnen sista biten och slocknade ganska snabbt när vi kom hem till honom.

Imorse var det trots en lugn kväll väldigt jobbigt att gå upp, inte varje natt man har sällskap som får ligga kvar och sova när man själv ska åka hemåt på riktigt. När jag iaf kommit iväg och satt mig på tåget så stannar det strömlöst i mölndal och jag fick ringa osteopaten och säga att jag blev sen. Inte så kul faktiskt och till råga på allt så regnade det... segt!

När jag iaf kom hem helt utslagen satte jag igång med en massa pyssel inför pappas fest på lördag. först vek jag 40servetter till näckrosor, fixade klart pappas spellista, bakade två helt underbara kladdkakor med apelsinsmak och gjorde bordsplaceringslappar, mitt i allt det här hann jag sova i två timmar också, väldigt bra gjort måste jag säga. Andreas var här en sväng förut och hälsade på också och kvällen har jag i övrigt spenderat framför en film.

Nu ska jag däremot sova på riktigt, för imorgon ska jag fortsätta pyssla, nämligen städa mitt rum och badrummet, gymma, köpa bromsklossar till cykeln och kika på skor. Och så lite lek med Andreas.

Nej nu säger jag godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0